A fogyasztói magatartás folyamatosan változik az élet minden területén, még a randizás/társkeresés terén is. Meglátásom szerint a mai világban – korosztálytól függetlenül – nehézséget jelent igazi társat találni. Régebben könnyebb volt – mondogatjuk sokszor. De vajon mi történt? Merrefelé tartunk?
Véleményem szerint a technológia rohamos fejlődése kedvezőtlenül hat a társat keresőkre. Természetesen sok időt és energiát lehet azzal megspórolni, ha az interneten ismerkedünk, ahelyett, hogy eljárnánk otthonról. Ezért is jöttek létre a társkereső weboldalak és mobilos alkalmazások. De mit várunk magunktól, ha már az ismerkedés elején nem szánunk időt arra, hogy kimozduljunk, ismerkedjünk?! Hiszen később sem fog működni az a kapcsolat vagy házasság, amelyben nem szánunk időt és energiát a társunkra. Így végül a társas magányban fogunk éldegélni.
Csodálkozunk, hogy milyen sokan élnek magányosan, társkereső oldalakon keresve a társaságot. Ezeknek az oldalaknak az egyik nagy előnye, hogy biztonságban érezhetjük magunkat. Azt osztunk meg a másikkal amit akarunk, akkor válaszolunk, amikor kedvünk tartja. És persze milyen jó, hogy rögtön csekkolhatom a másik Facebook profilját, vagy megnézhetem, hogy milyen képeket pinel a Pinteresten vagy oszt meg Tumblr oldalán. Tinderen már eleve olyan emberrel kerülünk kapcsolatba, aki már jelezte, hogy szimpik vagyunk.
Ahelyett, hogy a gép vagy telefon előtt töltjük a szabadidőnket, érdemesebb lenne kimozdulni. Elég lenne négy percig bárki szemébe nézni és szinte biztos, hogy szerelmesek leszünk, de erre aligha van esélyünk csetelés közben. Sőt, sokszor randizás közben is sokan a mobiljukkal vannak elfoglalva.
Engem egy kicsit megrémít az a tudat, hogy ha ilyen rohamosan fejlődik a technológia (ld. Google szemüveg) vajon 30-50-100 év múlva mi lesz a randizás / ismerkedés fogalmával? Szemüvegen keresztül fogjuk szemlélni a másikat esélyt sem adva, hogy a tekintetébe nézhessünk?! Tényleg rögtön tudni szeretnénk mindent a másikról? És mi lesz a megismerés varázsával?
Én örülnék, ha nem csak a divatban jönnének vissza a ’60-as ’70-es évek divatelemei, hanem a társadalmi eszmékben is.