Edutus Marketing

Edutus Marketing

Új innováció.

2015. május 18. - Horribili

Újító szándékomban sokat töprengtem, hogy mi legyen az a világmegváltó ötlet, vagy első kis lépés, amellyel csatlakozhatnék azon emberek népes táborához, akik már napi szinten sokat tesznek a fenntartható fogyasztói magatartás kialakítása érdekében.

A termelői társadalom túlhajszolt fogyasztása tönkreteszi a világunk erőforrásait. A világon összesen körülbelül egymilliárd ember alultáplált (csaknem minden hetedik), miközben évente körülbelül 1,3 milliárd tonna élelmiszer, a megtermelt ennivaló egyharmada kárba vész.

Ebben a helyzetben a szemét szelektíven gyűjtése, a gépkocsi használat mellőzése, az eszközeim használat utáni áramtalanítása is fontos, de még tehetnék a fenntartható fejlődésért többet is.

Tehetném azt úgy is, hogy közben az egészségemet is szolgáljam. A fogyasztói társadalom egyrészt a folyamatos, mértéktelen fogyasztásra ösztönöz, másrészt olyan szépségideált alakított ki, ami a karcsúságot emeli piedesztálra. Soha nem volt még ennyire központi kérdés az emberi test: a fitneszőrület, a plasztikai sebészet elterjedése és a modern társadalom egyéb vadhajtásai mind a külsővel kapcsolatos megszállottságra utalnak.

Így született meg az ötletem, miszerint nem csak pénzt, élelmiszert, erőforrást takarítok meg, hanem még fogyni is fogok. Amennyiben fogyasztószert vásárolnék csak gyártók zsebét tömném, és a fenntartható fejlődéshez sem járulnék hozzá. Nagy a csábítás, mivel a reklámok szerint, ha megveszem a fogyasztószert természetesen gyorsan kockahasat, és karcsú alakot szerzek. A hiba csak az, hogy a fogyasztószerként reklámozott termékek általában nem fogyasztanak.

Az Aloe Vera-készítményeket forgalmazó Forever Living Products Kft.-t a fogyasztók megtévesztésére alkalmas hirdetései miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa tavaly 60 millió Ft-ra bírságolta, a Walmark Kft. hasonló okból nemrég 3 milliós büntetésről szóló határozatot vehetett kézhez, a Linka és Társa pedig csaknem egy tucat termékkel bukott le. A GVH július 6-án kelt közleményében azt tudatta, hogy az Avalon Team Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a Metabol, a Vivax, az Oxytarm és az Életkristály termékekkel kapcsolatos tájékoztatás során a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor nevezett szereket gyógyhatással ruházta fel.

Az EU-csatlakozás óta polcokra került étrend-kiegészítők kapcsán csak a gyártó tudja biztosan, mi van a dobozban. Az ígéretek szerint beveszed a kapszulát, csökken az éhségérzeted, és ebből következően kevesebbet fogsz enni. Ezt a királyi utat már többen próbálták, de nem nagy sikerrel. Itt jön az én . Olyan élelmiszert vásárolok, amit nem szeretek. Este amikor rámtör az éhség, kinyitom a hűtőszekrényemet, kiveszem az ételt és a harmadik falat után már vissza is teszem.

Akár utat mutathatok mások számára. Elmélkedésem közben rájöttem, hogy ez az új innováció nem csak a környezetünket, de a pénztárcánkat is nagyban kíméli.

A bejegyzés trackback címe:

https://edutusmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr317469742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Botond Kól 2015.05.19. 20:03:12

Hali!
Érdekes volt a piacon megjelenő "hiperszupermegagiga egészséges" cégek adatait, büntetéseit olvasni, illetve az éhezések számával tisztában lenni, azonban a Te megoldásoddal nem teljesen tudok egyet érteni. Első sorban azért, mert az általad nem szeretett termék vásárlásával téves adatokat fognak mérni a cégek, ha mérik az adott cikk vásárlóinak/fogyasztóinak számát és gondolom a nagyobb vállalatok mérik az eladásokat. Ez még csak a kisebbik gond, ami a fejembe ötlött. :)) Azonban ha olyan ételt/italt vásárolsz amit nem szeretsz, akkor az előbb - utóbb a kukában végzi (erről egy blogon látott kép jutott eszembe, remélem nem baj ha belinkelem: www.kephost.com/image/FY76 ), akár napi 3 kanállal eszel az adott élelmiszerből, akár nem eszel belőle, mert nem szereted, így a cikk legelején felvetett világméretű problémát (éhezés, az élelmiszer kárba veszése) inkább tovább fokozod, az anyagiakról nem beszélve.
A felvetés nem rossz, de az által, hogy megváltoztatod a saját fogyasztói magatartásod, lehet, hogy nem csak magaddal teszel "rosszat" hanem másokkal is.

ildi.pirka 2015.05.27. 05:52:20

Egyébként működik... imádom a csokit, de helyette veszek gyümölcsöt. Persze a gyümölcsöt is szeretem, de a csokit jobban. Mindig esténként kívánom meg a csokit és amikor meglátom, hogy csak alma van, akkor na egye fene, megeszem.
Szerintem az előző hozzászóló félreértette, mert attól, hogy nem szeretünk valamit, nem kell kidobni, meg lehet azt enni, csak legfeljebb több részletben :)

Dóri 333 2015.05.29. 22:34:44

Ez akkor szerencsés, ha olyan dolgot nem szeretek, ami egyébként egészségesebb és hasznosabb lenne, csak nem szeretem. Viszont én is érzem a pazarlás, az élelmiszerhulladék növekedésének veszélyét, legalábbis kezdetben, amíg rá nem szoktatja magát az ember a "nemszeretem" ételre (habár a kidobott pénz bosszantó érzése ezt az időszakot lerövidítheti). Viszont ami egészséges, az egyelőre sok esetben drágább is (pl: gyorséttermek olcsó kínálata).
Kiemelném tehát a tudatos fogyasztói magatartást, illetve a mindenben érték a mérték igazságot:-)
süti beállítások módosítása